7 اشتباه رایج در نوشتن متا دیسکریپشن توضیحات متا
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در این مقاله رایج ترین اشتباهات در نوشتن متا دیسکریپشن (meta description ) را برای شما خواهیم گفت؛ اما قبل از آن توضیحاتی در مورد کاربرد متا دیسکریپشن و نکاتی که در نوشتن آن اهمیت دارد را برای شما خواننده عزیز شرح می دهیم.

متا دیسکریپشن چیست؟

یکی از ویژگی های اچ تی ام ال ( HTML ) است، که به کاربر اجازه می دهد بطور خلاصه، توضیحاتی را درباره وب سایت مورد نظر مشاهده کند. این ویژگی، زیر عنوان نتایج موتورهای جستجو است و به صورت خلاصه نمایش داده می شود. موتور جستجو برای نمایش دادن متا دیسکریپشن محدودیت 160 تا 320 کاراکتری قرار داده است، یعنی اگر شما برای سایت خود، متا دیسکریپشن قرار نداده باشید، گوگل بصورت خودکار، 160 کاراکتر اولین پاراگراف را که در سایت خود قرار داده اید، نمایش می دهد و یا اگر توضیحات متا دیسکریپشن شما طولانی باشد، گوگل باز هم همان 160 تا 320 کاراکتر را نشان می دهد.

بخشی از توضیحات صفحه سایت، در تگ متا دیسکریپشن قرار می گیرد، که به موتور های جستجو می فهماند، صفحه ما، در ارتباط با چه موضوعی است؛ اما اهمیت متا دیسکریپشن در سئو سایت این است، که هرچه قدر ارتباط متن دیسکریپشن، با مطالب داخل سایت بیشتر باشد، گوگل درک بهتری از صفحات وب سایت شما خواهد داشت. توضیحات متا دیسکریپشن را می توانید در نتایج جستجو گوگل یا هنگام نشر دادن لینک در سایت ها و صفحات مجازی مشاهده کنید.

حتما مطالعه کنید: آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته

نکات کاربردی و مهم در نوشتن متا دیسکریپشن

اولین نکته ای که برای نوشتن یک متا دیسکریپشن، باید بدانید این است که به هیچ عنوان از متن محتوای داخل سایتتان برای نوشتن متا دیسکریپشن استفاده نکنید. بهتر است برای توضیحات متا دیسکریپشن یک محتوا ویژه و خاص تولید کنید (با رعایت تمام نکات نگارشی). با این کار، می توانید کاربران بیشتری را جذب وب سایتتان کنید و تعداد بازدید و ترافیک، وب سایتتان را افزایش دهید، که قطعا به سئو سایت کمک به سزایی می کند.

دومین نکته مهم، نوشتن دیسکریپشن، برای جذب کاربران است. اگر شما این توضیحات را فقط برای موتور های جستجو نوشته اید، کاملا در اشتباه هستید؛ چرا که منجر به از دست دادن برخی از کاربرانتان می شود. اهمیت دادن به کاربر، یکی از راه هاییست که به جذب آن کمک می کند. بهترین کار برای نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن، رعایت اعتدال بین کاربر و موتور های جستجو می باشد. این کار به گوگل نشان می دهد، که وب سایت شما برای کاربران جایگاه خاصی در نظر گرفته است و هنگام رتبه بندی سایتتان از این موضوع چشم پوشی نخواهد کرد. نکته ای که گفته شد، برای سئوکاران بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل، اکثر آنها در وب سایت های خود، کاربران را در اولویت قرار می دهند و برای جذب آنها توضیحات متا دیسکریپشن را می نویسند؛ اما از موتور های جستجو نیز غافل نمی شوند.

  200 فاکتور سئو (آپدیت سال 2020)

سومین نکته، آنالیز متا دیسکریپشن سایت های رقیب می باشد. برای اینکه بتوانید یک متا دیسکریپشن منحصر به فرد برای وب سایتتان بنویسید، بهتر است که وب سایت های رقبایتان را بررسی و آنالیز کنید. دیسکریپشن منحصر به فرد، کاربران را جذب وب سایت شما می کند؛ چرا که با بقیه سایت ها متفاوت است.

چهارمین نکته، رعایت محدودیت 160 تا 320 کاراکتری در توضیحات متا دیسکریپشن است. هنگامی که شما بیشتر از 320 کاراکتر در توضیحات متا دیسکریپشن بنویسید، گوگل ادامه متن را با نقطه چین ( … ) نشان می دهد. این کار در برخی از مواقع، باعث می شود کاربر سایتی را انتخاب کند که بتواند تمام توضیحات آن را بخواند، تا مطلبی که به دنبال آن است را پیدا کند.

پنجمین نکته، عدم تکرار (کپی) متا دیسکریپشن در وب سایت می باشد. اگر شما وقت نوشتن توضیحات متا را برای هر صفحه وب سایت خود ندارید، آن را از سایت های مشابه کپی نکنید. خالی گذاشتن متا دیسکریپشن مشکلی را برای وب سایتتان بوجود نمی آورد؛ زیرا گوگل این بخش را با محتوایی که در داخل سایت گذاشته اید، پر می کند.

ششمین نکته، که تاثیر زیادی بر جذب کاربران دارد، طرح سوالاتی است که کاربر را برای جستجو پاسخ، به درون سایت شما سوق می دهد. کاربر، با این ذهنیت که میتواند جواب تمام سوال هایش را در وب سایت شما پیدا کند، وارد آن خواهد شد. این کار باعث افزایش تعداد بازدید و سئو وب سایت شما نیز می شود. شما حتی می توانید، با قرار دادن نام برندتان در توضیحات متا دیسکریپشن فرصتی را برای سئو وب سایت نیز فراهم کنید.

هفتمین نکته، استفاده از اعداد و کلماتی است، که نظر کاربر را جلب می کند و باعث می شود کاربر، توضیحات متا دیسکریپشن سایت شما را کامل بخواند. این علامت ها و کلمات شامل: مقدار درصد تخفیف، همه چیز رایگان، بدون هزینه و … می باشد.

با رعایت تمام نکاتی که گفته شد، پس از مدتی، تاثیرات آنها را در رتبه بندی گوگل مشاهده می کنید. رعایت این نکات کمک زیادی به بهینه شدن وب سایتتان خواهد کرد. حال اشتباهات رایجی که وبمستر ها، اغلب در توضیحات متا دیسکریپشن انجام می دهند و به آن توجهی نمی کنند را بیان خواهیم کرد.

  آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول جدید (search console) | آموزش معرفی سایت به وبمستر

نکات کاربردی و مهم در نوشتن متا دیسکریپشن

7 اشتباه رایج در نوشتن متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن یکی از مهم ترین رکن ها برای ترغیب کاربر به بازدید از سایت می باشد؛ اما انجام دادن 7 خطا باعث می شود، کاربر سایت شما را نبیند و یا از آن بگذرد. این 7 خطا به شرح زیر است:

  • تکراری بودن (کپی) توضیحات متا دیسکریپشن

همانطور که می دانید، در تمام عواملی که باعث پنالتی های گوگل می شود، تکراری بودن توضیحات متا دیسکریپشن قرار ندارد؛ اما این را در نظر بگیرید که داشتن یک متا دیسکریپشن منحصر به فرد می تواند سایت شما را از سایت های رقبا متمایز کند. هرچه قدر توضیحات متا دیسکریپشن سایتتان برای کاربر مفید باشد، شانس شما را برای افزایش ترافیک و بازدید، بالا می برد.

  • طولانی بودن بیش از حد توضیحات متا

یکی از مهمترین نکات در سئو داخلی سایت، عدم طولانی بودن توضیحات متا دیسکریپشن می باشد، که یکی از شایع ترین اشتباهاتی است که در اکثر وب سایت ها مشاهده می شود. همانطور که گفته شد، تعداد کاراکتر هایی که برای نمایش دادن متا دیسکریپشن لازم است، بین 160 تا 320 کاراکتر می باشد؛ اما توضیحات بیشتر، باعث طولانی شدن متا دیسکریپشن می شود.

  • درست استفاده نکردن و عدم استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران بیشتر آنها را در گوگل جستجو می کنند. این کلمات باید مرتبط با محتوایی باشد که داخل وب سایت قرار داده اید. در نوشتن متا دیسکریپشن باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید؛ اما این را در نظر داشته باشید که استفاده درست از این کلمات نیز مهم است، اگر در توضیحات متا دیسکریپشن از کلمات کلیدی استفاده نکنید، گوگل اولین جمله ای که در آن، از این کلمات استفاده کردید را نمایش می دهد.

  • بهینه نکردن توضیحات متا دیسکریپشن برای ریچ اسنیپت (Rich Snippets)

یکی از جذاب ترین بخش هایی که در متا دیسکریپشن، می توانید بنویسید و کاربران را به وسیله آن به وب سایت خود هدایت کنید، استفاده از ریچ اسنیپت ها می باشد. این ویژگی می تواند سایت شما را از دیگر سایت ها متمایز کند؛ چرا که ریچ اسنیپت ها ابزار و علامت های ویژه ای هستند که برای کاربران، جذابیت خاصی را دارند.

  • عدم استفاده از جدول اچ تی ام ال (HTML)
  مزرعه لینک چیست و تاثیر آن در سئو

اهمیت دادن به کاربران یکی از نکاتی است که میتوان، از آن برای بالا بردن بازدید سایت نیز استفاده کرد. استفاده از جدول HTML به کاربران این احساس را می دهد که شما به آنها اهمیت داده اید و مطالب را کاملا مرتب و با دسته بندی خاص در اختیار آنها گذاشته اید. این کار شما، از چشم موتور های جستجو دور نخواهد ماند و شرایط خوبی را برای سئو وب سایتتان  بوجود می آورد.

  • عدم استفاده از سبک نویسندگی خاص در توضیحات متا دیسکریپشن

همیشه بخاطر داشته باشید، که استفاده از سبک نویسندگی خاص در نوشتن متا دیسکریپشن می تواند کاربران را به سایت شما هدایت کند. اینکار باعث می شود، که متا دیسکریپشن و مطالب داخل سایتتان از سایت های رقبا متفاوت باشد و این تفاوت باعث جلب کردن نظر کاربران است؛ اما این را در نظر داشته باشید که درست نوشتن و رعایت نکات نگارشی یکی از مهم ترین عوامل در تولید متحوا و متا دیسکریپشن است.

  • هرگز از نوشتن کلمات کلیدی با ویرگول استفاده نکنید

بهتر است توضیحاتی که در بخش متا دیسکریپشن می نویسید، اصولی را در آن رعایت کنید. این اصول شامل: قرار ندادن ویرگول در کنار کلمات کلیدی اصلی وب سایت و استفاده از آنها در ابتدای توضیحات متا دیسکریپشن می باشد.

عدم نمایش توضیحات متا دیسکریپشن در نتایج موتور های جستجو

در نمایش دادن توضیحات متا دیسکریپشن، انتخاب بر عهده گوگل است و ما قاطعانه نمی توانیم بگوییم دلیل آن چیست؛ اما می توانیم راهکار هایی را بیان کنیم تا با رعایت آنها، احتمال استفاده از توضیحاتتان در نتایج موتور های جستجو را افزایش دهد.

 این راه کار ها به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدای توضیحاتتان، عنوان صفحه سایت را بنویسید.
  • در محتوا نویسی، سعی کنید از متن توضیحات صفحه استفاده کنید و کلمه کلیدی را به صفحه مورد نظر لینک دهید

با رعایت این دو راه کار، باز هم نمیتوان کاملا مطمئن بود که گوگل از بخش متا دیسکریپشن برای نمایش توضیحات سایت، استفاده می کند.

با رعایت کردن نکات ذکر شده و تصحیح کردن اشتباهاتی که برای شما عزیزان گفته شد، می توان یک متا دیسکریپشن ویژه و کار آمد را برای سایتتان تولید کرد. با رعایت تمام این موارد، یک رقیب سر سخت برای دیگر رقبایتان خواهید بود. سایت ویکی دمی اینجاست تا در آموزش های دیگر، در زمینه سئو نیز به شما کمک کند.

 




:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : سه شنبه 23 دی 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی